Během říjnové terénní výuky navštívily jednotlivé třídy různorodá zajímavá místa, například:

Žáci 4. ročníku navštívili centrum pro zvířata v nouzi ARCHA, které slouží jako záchranná stanice pro handicapované živočichy z volné přírody (viděli a mohli si i pohladit např. ježka nebo netopýra), nebo pro dočasné umístění ztracených či zatoulaných zvířat na území města Liberce, než se vrátí ke svému majiteli nebo najdou nového osvojitele. Dozvěděli se jaká nebezpečí na volně žijící zvířata v přírodě číhají, jak se zachovat při nálezu zraněného nebo nemocného zvířete nebo také informace o tom, zda člověkem nalezená mláďata v přírodě potřebují pomoc a za jakých podmínek. Děti místo vstupného donesly zvířecím svěřencům plný koš dobrot, pamlsků a hraček, aby jim jejich úděl alespoň trochu odlehčily. (Iva Kny Havranová)

S žáky šestého ročníku jsme navštívili Policii ČR. V rámci pestrého programu jsme nahlédli do práce kriminalistů, navštívili operační středisko, kam směřují telefonáty z linky 158 či si prohlédli výstroj, výzbroj a policejní auta. Program byl dobře připravený, pracovníci policie milí a příjemní a myslím, že návštěva udělala na žáky velký dojem. (Štěpán Horáček)

Devítka se tentokrát účastnila terénní výuky s názvem Liberec - univerzitní město. Začali jsme procházkou kolem univerzitních budov až do samého centra Technické univerzity v Liberci. Zde jsme navštívili tři pracoviště: Ústav pro nanomateriály, pokročilé technologie a inovace (viděli jsme výrobu nanovláken), na strojní fakultě experimentální laboratoř na Katedře mechaniky, pružnosti a pevnosti (zkoumali jsme přístroje a mechanické vlastnosti některých materiálů) a specializovanou učebnu Škoda Auto, a.s. Mladá Boleslav (dozvěděli jsme se něco málo o výrobě aut). Někteří deváťáci zde možná budou jednou studovat. (Magdaléna Nováková)

Go to top