Terénní výuka, část druhá:

V rámci konání EDUCA KIDS se čtvrťáci podívali do libereckého podzemí, do protiatomového krytu v centru města. Měli možnost vyzkoušet si, zda by dokázali pro kryt vyrobit elektrickou energii a zajistit tak dostatečný přísun kyslíku, či zda by se dostali na povrch nouzovým výlezem. Mnoho zajímavých dojmů a informací poskytlo jak místo samotné, tak i velmi poutavý výklad pana průvodce. Děkujeme.
(Jana Michalová)

Šesťáci vyrazili do Bedřichova. Hlavním cílem trasy byla Královka, cesta na ni však nebyla ochuzena o další zajímavá místa. První zastávkou byl viklan, kamenný útvar, který se dotýká malou částí své plochy skalnatého podloží, aniž by se převrátil. Následně se šestá třída vydala Mravenčí stezkou po stopách živočichů žijících v Jizerských horách. Po dosažení hlavního cíle výpravy měli žáci možnost prozkoumat místní dětské hřiště, pokochat se dvěma prasátky v ohrádce, občerstvit se či navštívit rozhlednu. Přidaným zážitkem bylo i částečné zatmění slunce.
(Lucie Kádnerová)

Sedmáci důkladně prozkoumali Hamr na Jezeře a osmáci se zase něčemu přiučili v Technickém muzeu Liberec.

V úterý 25. 10. jsme se žáky deváté třídy vypravili do mýdlárny v Minkovicích, kde jsme měli jedinečnou příležitost podívat se na výrobu mýdla pod vedením rodičů dvou žákyň třídy, kteří mýdlárnu provozují. Terénní výuka tak měla naučně-stmelovací charakter. Kromě toho, že jsme viděli výrobu mýdla od surovin až po vylití do formy a nazdobení, jsme také zjistili, co obnáší vedení malé firmy nebo třeba jak se z rostlin získávají vonné oleje. Každý žák si také mohl vyrobit svoje vlastní mýdlo. 
(Štěpán Horáček